Kejora Cinta Adrian Part 34

            Bunyi mesej mengejutkan Adrian dari tidur. Pemuda itu menggeliat. Sungguh letih badannya itu. Tidak pernah dia rasakan letih seperti itu. Arissa kelihatan lena di sisinya. Kepala gadis itu berada di atas lengannya. Kelihatan bahunya yang terdedah. Adrian tersenyum. Dia mencium bahu Arissa. Wangi. Hari itu merupakan hari paling bahagia buatnya.Akhirnya dia telah memiliki Arissa, gadis yang dipujanya itu. Adrian merangkul tubuh Arissa. Tidak sangka dia tunduk juga kepada gadis jelita itu. Jantung berdegup kencang, seakan membisikkan betapa sayangnya pemuda itu kepada isterinya.

“I love you, Arissa. Love with all my heart.” Adrian membisikkan kata cinta di telinga Arissa.

Telefon bimbit di bawah bantal digapai.

Siapa pulak hantar mesej pagi-pagi macam ni? Dah pukul empat rupanya!

Adrian menekan butang buka. Dua mesej dari nombor yang tidak dikenali di telefon Arissa. Mesej daripada orang yang sama. Adrian menggosok matanya yang terasa kabur itu. Setiap butir ayat diteliti.

So macam mana? Awak dah buat keputusan sama ada nak teruskan perkahwinan tu atau tak?

Saya nak yang terbaik untuk awak. Apa-apa hal saya sedia membantu awak.
Menyirap darah Adrian saat itu. Memang benarlah sangkaannya selama ini! Tak lain tak bukan lelaki yang bernama ‘sweetheart’ itu menghubungi Arissa!

Aku ingat Arissa sengaja menyakitkan hati aku. Aku ingat dia tak berselingkuh dengan mana-mana lelaki! Tapi apa semua ni?? Dia tak cuba buat aku cemburu tapi memang benar dia ada lelaki lain! Urgghh! Kenapa semua ni terjadi? Siapa lelaki ni?? Kenapa dia still menghubungi isteri aku?

Get the hell out of my business! I will kill you for sure. This is my wife and I don’t want you to mess around with her. See her again and I will cut your throat! Get your fucking ass out of her sight! I warn you!

            Mesej dihantar! Adrian menarik tangannya yang berada di kepala Arissa. Entah kenapa dia rasa seperti diperbodohkan bulat-bulat oleh Arissa. Perasaannya berkecamuk, tak tahu mana yang betul dan mana yang salah. Dilihatnya wajah isteri yang masih lena dibuai mimpi. Berbagai persoalan timbul di benaknya.

Kenapa kau buat macam ni? Boleh tak kalau kau jelaskan apa yang sebenarnya dah jadi? Tolonglah. Tolong jangan permainkan perasaan aku, Rissa. Aku tak faham apa yang sedang terjadi ni.

            Adrian bangkit dari katil setelah dia memadam kedua-dua mesej dari lelaki yang menganggu ketenteraman hidupnya. Adrian kemudiannya menyarung seluar dan mencapai singlet yang tersangkut di kepala katil. Dikerlingnya Arissa yang masih berselimut. Entah mengapa dia tidak lagi rasa bahagia. Cemburu menguasai diri. Arissa begitu baik padanya, tetapi apa maksud mesej yang baru dibacanya tadi? Arissa bercadang untuk berceraikah?

Aku tak tahu macam mana nak hadapi semua ni. Kenapa tiap kali aku pandang kau, aku rasa seperti aku dikhianati? Mungkinkah semua ni permainan perasaan aku? Arissa tak akan buat macam tu.

“Ryan..” Kedengaran namanya dipanggil. Adrian menoleh, memandang isterinya yang jelita tersebut. Arissa menggosok matanya.

“You nak ke mana?”

“Keluar ambil angin.” Ringkas!

Arissa bangkit dari pembaringannya, selimut diselak. Dia menghampiri suaminya itu lalu dipeluknya pemuda tersebut. Kepalanya dilekapkan di dada sang suami. Adrian tersenyum kelat. Dia mengelus rambut lembut isterinya itu. Perlahan dia mengucup kepala Arissa Azzalea.

Apa yang patut aku fikir sekarang, Arissa..?

“Tak boleh tidur ke?”

            “I ganggu you ke?” Adrian. Dia memejamkan mata sambil memeluk erat-erat tubuh Arissa, berharap agar dia dapat melupakan segala yang menganggu fikirannya. Arissa mencium dada suaminya. “Taklah.”

“You tidurlah dulu ye sayang. I nak ke dapur. Haus.”

“Tak nak..”Manja kedengarannya.

“Habis tu you nak apa?”

“You…”

“Nak I?”

Arissa mengangguk. Matanya masih tertutup. Tiba-tiba terasa badannya diangkat Adrian. Terus segar bugar matanya. Dipandangnya wajah sang suami yang samar-samar kelihatan. Arissa tersenyum. Dirangkul leher Adrian. Adrian makin bingung. Dia jelas-jelas tidak memahami apa yang sedang berlaku. Di matanya Arissa sungguh baik. Tapi mesej tersebut? Kemudian, si suami mula bersuara.

“You sayang I tak?” Pemuda itu masih mendukung isterinya. Dibawanya Arissa ke katil. Arissa memandang mata coklat hazel suaminya itu lalu dia mengangguk.

“You cinta I tak?”

Arissa terdiam. Adakah dia sudah jatuh cinta kepada sahabat baiknya itu?

“Macam mana dengan you?” Soalan berganti soalan.

“I cinta pada you.” Adrian membalas. Terasa wajahnya panas. Saat itu matanya mulai berkaca. Entah mengapa dia begitu sensitif baru-baru ini.

“Kenapa ni? You nak menangis ke? Adrian..” Arissa mulai rasa tidak sedap hati.

“Arissa, I nak you janji sesuatu dengan I. Boleh?” Satu permintaan terhambur keluar dari mulut Adrian.Tubuh si isteri diletakkan di atas katil. Adrian duduk bersebelahan dengan Arissa lalu dia memegang pipi Arissa dengan lembut.

 “Berjanji yang you tak akan tinggalkan I.”

“Adrian. Kenapa you tiba-tiba cakap macam ni?”

“Promise me..!”

“I promise.” Arissa akur.

“I tak nak kehilangan you. I tak nak.”

Arissa tidak memahami akan sebab Adrian berperangai sebegitu pada subuh-subuh hari.

Dia mamai ke? Apa maksud semua ni?

“You okay tak ni? Tolonglah jangan menangis. Tak handsomelah..”

Adrian tertawa. Segera dia mengesat air matanya yang bertakung. Menarik jari-jemari Arissa lalu mengucupnya berkali-kali. Ya, dia sudah benar-benar jatuh hati kepada gadis yang dahulunya sahabat baiknya.

“Jadi akhirnya you mengakulah I ni handsome?”

Arissa mencubit pipi Adrian yang tak seberapa itu. Adrian menerkam ke arah si isteri lalu menggeletek gadis itu. Arissa menjerit kecil sambil diiringi tawa. Adrian menekup bibir gadis itu dengan telapak tangannya.

“Shuuuhh..! Mummy dengan daddy ada dekat sebelah. Tak boleh bising.”

Bulat mata Arissa. Dia mengalihkan tangan Adrian. Dia menampar bahu suaminya.

“You yang mulakan dulu kan..?”

“Iya. Iya. I salah. Dah. Jom tidur. Esok nak bangun sebelum subuh.” Adrian. Kening Arissa terangkat. “Apasal awal sangat?” Soalnya tanda tidak mengerti.

“Kan kita kena solat subuh berjemaah dengan mummy dengan daddy. Tak ingat ke? And satu lagi, kita kena bersihkan diri. Kan kita dah tuu..?” Usik Adrian.

Arissa menampar manja dada Adrian. Suka malukan orang!

2 comments:

Unknown at: September 23, 2011 at 3:48 AM said...

nasib baik adrian tak ngamok pagi2 buta...
ammar ni kacaula..
wrong timing btol..
kak bintang bagila die dekat sesape..
bia die g jauh sket..
hii,,jahat tak??

Bintang Asterisk at: September 23, 2011 at 5:59 AM said...

HAHA! Adrian tengah berbunga bunga itu pasal dia tak mengamuk. HAHA. Alah. kalau bagi Ammar dekat org lain kang tak jadi perang dingin pulak. kehkeh

myfreecopyright.com registered & protected
Transparent Green Star