Kejora Cinta Adrian Part 31

            “Kenapa tak bagitahu awal-awal pada I?”Soal Arissa. Dia memandang Adrian yang langsung tidak memandang wajahnya. Seboleh-boleh pemuda itu mahu mengelak pertembungan muka dengannya.

“Baru tahu. Sebelum sampai dekat sini diorang call.” Adrian.

“Adrian. Maafkan I..” Arissa menarik tangan suaminya yang kelihatan tiada perasaan itu. Adrian tidak mengelak kali ini. Dia rasa sakit hati. Sakit sampaikan rasa nak mati.

Maafkan kenapa? Sebab kau simpan jantan lain dekat belakang aku? Sampai aku mati aku tak akan maafkan kau, Arissa!

“Dahlah. I banyak kerja nak buat ni.” Adrian menjauhkan dirinya daripada Arissa. Semakin baik Arissa dengannya, semakin dia rasa sakit dikhianati. Pemuda itu kembali ke biliknya, mengemas apa yang patut. Arissa menghempaskan dirinya di atas tilam.

Urgghh! Macam hidup dalam neraka dengan dia ni!!!

            Gadis itu bangkit dari pembaringannya semula. Dia sudah membuat keputusan. Dia tekad mahu menyelesaikan masalah yang terjadi di antara dia dan Adrian. Dia tidak mahu orang ketiga menghancurkan perkahwinan mereka.

Aku tak akan bagi perempuan tu pecah-belahkan rumahtangga aku! Tak selagi aku masih hidup. Mana aku nak letak muka kalau perkahwianan ni berakhir? Aku dah berjanji pada mummy dan aku akan laksanakan apa yang aku patut buat!

            Sekali lagi, Adrian masuk ke dalam bilik si isteri dan meletakkan barang mandiannya dan juga satu beg kecil. Arissa bergegas ke arah suaminya sebelum tangannya mencapai tie yang melekat di leher pemuda itu. Terkejut Adrian dengan tindakan spontan Arissa terhadapnya. Arissa menarik pemuda itu dan menolaknya ke tepi dinding. Sungguh Hindustan mereka berdua!

“Tell me what I do wrong!”

Bulat mata Adrian. Entah kenapa dia tiba-tiba terkaku dengan perbuatan gadis itu.

            Gangster betul bini aku ni!

“Apa masalah kau tiba-tiba nak moody segala ni? Dah seminggu tahu tak kau buat perangai macam ni! Kau ingat aku ni tunggu ke? Aku pun ada hati tahu tak?!” Arissa lagi. Sudah hilang I dan you nya saat itu. Adrian benar-benar buat gadis itu hilang sabar.

“Habis kau ingat aku tak ada hati lah?” Adrian menambahkan perisa pedas dalam pertikaman mulut tersebut. Dia menolak Arissa sehingga gadis itu terduduk di atas katil.  Dia menghadap muka jelita gadis tersebut. Wajah yang menambat hatinya, wajah yang melukakan hatinya separah-parahnya.

Bukan kau je boleh marah-marah! Aku pun boleh jugak!

“Kalau kau ada hati kau tak akan endahkan isteri kau ni! Aku kahwin dengan kau bukan untuk jadi patung perhiasan dalam rumah ni!”

“Habis tu kau kahwin dengan aku untuk apa? Untuk jadi isteri mithali, isteri yang taat kepada aku? Isteri yang sempurna untuk aku? Macam tu? Huh! Cakap senanglah! Depan aku memang baik! Belakang aku kau buat apa!”

“Aku buat apa belakang kau? Cuba kau cakap! Bukan ke selama ni kau yang buat masalah? Tak habis habis dengan perempuan yang entah mana tu!”

Adrian terdiam. Perempuan mana?

“Kenapa kau diam? Malu sebab aku dah tahu semuanya?” Arissa tidak berpuas hati selagi Adrian mendiamkan diri.

Adrian memandang wajah si isteri. Nyata sekali Arissa cemburu! Cemburukan Cheryl, perempuan yang sering menganggu suaminya itu.

Adakah selama ni Arissa jealous pada Cheryl? Sebab itu ke dia buat hal? Sebab hal itukah dia sengaja nak balas dendam pada aku?

“Maksud kau, Cheryl?”

“Oh! Itulah nama perempuan simpanan kau tu?”

            “Perempuan simpanan..? What the..?”Adrian bingung. Apa maksud Arissa? Sejak bila dia ada perempuan simpanan? Bukan Arissakah yang punya lelaki simpanan? Apa yang sedang terjadi?

“Selama ni perempuan tu selalu call kau kan? Sejak honeymoon lagi dia ada kan! Kenapa kau cakap kau tak ada sesiapa masa daddy dan papa tanya hari tu? Kau nak hancurkan hidup aku ke? Kalau kau tak sayang aku, tak apa tapi jangan kau khianat kepercayaan yang diorang dah beri!” Arissa mula bergenang air mata. Dia tidak suka diduakan walaupun pemuda itu tidak menyintainya. Dia tidak mahu dirinya menjadi perhiasan di rumah sedangkan Adrian berseronok dengan perempuan lain di luar.

Adrian menyisir rambut coklatnya. Dia tidak faham apa yang Arissa katakan saat itu. Dia memandang sepasang mata cantik yang kini berjurai dengan cecair jernih.
Adrian menyeka air mata gadis itu namun Arissa segera menepis tangan pemuda itu. Adrian memegang kedua-dua belah pipi gadis tersebut. Kedengaran esak tangis gadis itu.

“Arissa…”

“Kau nak apa lagi?! Tak cukup ke kau sakitkan hati aku?!” Arissa meninggikan suaranya. Dia tidak mahu memandang wajah Adrian, malu dengan dirinya yang kini basah dek air mata.

 Sah-sah Adrian dapat tahu aku cemburukan perempuan tu! Arissa, kau memang bodoh! Bodoh! Bodoh! Bodoh!

“Arissa..! Dengar ni!”

“Apa?!”

Adrian memandang tepat ke arah mata isterinya dan meminta Arissa bertenang.

“Aku tak ada perempuan simpanan! Aku tak buat kerja macam tu lepas aku nikah dengan kau! Aku tak  khianat pada kau! Antara aku dengan Cheryl dah tak ada apa-apa ikatan! Percayalah!”

 “Kau tipu aku lagi..” Arissa menolak tangan Adrian yang memegang wajahnya. Dia menarik bantal lalu menutup wajahnya. Si suami menarik bantal yang dipegang gadis itu lalu mencampakkannya ke lantai.

“Sumpah. Antara aku dengan Cheryl dah tak ada apa-apa. Ya, dia masih contact aku lagi tapi aku dah tak layan. Aku kan dah ada isteri. Dan satu-satunya isteri aku ialah kau. Kau seorang, Arissa. Sungguh. Aku tak tergamak nak menduakan kau.” Adrian bersungguh-sungguh meyakinkan Arissa bahawan dia tidak berselingkuh dengan perempuan lain. Mungkin dahulu dia sering melakukan perbuatan itu namun segalanya sudah berakhir di saat dia bergelar seorang suami. Seorang suami kepada Arissa Azzalea.

            “Tapi kenapa kau buat aku macam aku tak wujud dalam hidup kau? Aku rasa macam kau sengaja nak sakitkan hati aku..” Arissa lagi. Dia menyeka air matanya dengan belakang tapak tangan. Jauh dalam hati dia berasa bersyukur kerana Adrian tidak curang terhadapnya.

“Sebab aku cemburu.” Akhirnya Adrian mengaku kelemahannya di hadapan Arissa Azzalea. Dia cemburukan lelaki yang sering bermain di fikirannya.

“Sebab apa kau cemburu?” Arissa pula yang bingung. Adrian tersenyum. Entah mengapa dia tenang setelah diluahkan segala isi hatinya.  Selama ini cemburu buta membuatkan dia bertindak bodoh sebegitu.

Tak mungkin dia cemburu kalau dia tidak ada perasaan padaku. Aku yang buta.

“Sebab.. aku sayangkan kau..” Adrian menarik Arissa ke pelukannya lalu bibir pemuda itu mencium dahi isterinya. Kemudian beralih ke mata, hidung dan akhirnya bibirnya melekap ke bibir Arissa. Dikucupnya gadis itu. Betapa rindunya dia kepada si isteri. Saat itu dia tidak mahu lagi dibayangi perkara bukan-bukan. Dia hanya mahu Arissa menjadi hak miliknya. Mutlak!

            Arissa memejamkan matanya. Hatinya turut tenang. Dia mahu percaya pada Adrian. Dia membalas kucupan suaminya itu. Hatinya bergelora, sama dengan apa yang dirasakan Adrian. Pemuda itu menginginkannya saat itu!

Ting Tong! Ting Tong! Loceng di pintu berbunyi! Bulat mata pasangan itu.

6 comments:

kak ida at: September 21, 2011 at 7:36 PM said...

so sweet...harap semuanya akan go back to normal..ni hanyalah miscommunication aje...hope jodoh mrk berkekalan...

Bintang Asterisk at: September 21, 2011 at 8:26 PM said...

HAHA. yes. now you understand. HAHA. Thengkaseh for reading. u r ohsem!

Unknown at: September 22, 2011 at 4:03 AM said...

yeay!!
n3 arini sgt menyeronokkan...
hiii

Bintang Asterisk at: September 22, 2011 at 5:36 AM said...

HAHA. kan dah seronok tu. =) thengkaseh sebab fyda sudi baca e-novel Bintang. Terharuuuu...!

Unknown at: September 22, 2011 at 9:17 PM said...

no33!!
thanks kat akak BINTANG coz wat cter yg bes cenggini...
suke sangat2!!
hee..=D

Bintang Asterisk at: September 22, 2011 at 9:21 PM said...

HAHA.Best ke? Kak Bintang main hentam je. Sorrylah kalau ada silap ayat ke apA. Bukanlah pandai sangat mengarang ni. Thengkaseh Fyda. Ur ohsem!

myfreecopyright.com registered & protected
Transparent Green Star