Kejora Cinta Adrian Part 16

            Arissa baring melentang sambil kedua tangannya didepakan di atas katil besar itu. Dia menarik nafas panjang. So close. Jantungnya berdegup kencang. Apa yang sudah jadi? Si player tu dah berjaya menggoda aku kah? Not a chance! Tapi apa yang aku rasa sekarang? Arghh! Apa kau ingat ini telenovela ke, Rissa? Golek golek then terus fall in love? Impossible. Mustahil! Mustahil!

Gadis itu memandang syiling di atasnya. Fikirannya blur, macam baru kena simbah dengan buih sabun. Dia tidak tahu apa yang harus difikirkannya ketika itu. Arissa menampar perlahan kedua pipinya sehingga rasa perit. Pastinya merah kulit gebunya itu. Gadis itu kemudiannya bergolek-golek di atas katil sambil mulutnya mengomel-ngomel. Tiba-tiba pergerakkannya terhenti.

Mana Adrian pergi? Apasal dia tinggalkan aku macam tu je?

Telefon bimbit yang berada di kakinya segera dicapai. Tertera satu teks mesej daripada seorang lelaki yang pernah muncul dalam hidupnya. Seorang lelaki yang pernah bersamanya, bekas kekasih yang bernama Ammar Wafi.

Where have you been? Don’t you miss me? I miss you so much. I can’t stop thinking of you. Please give me a chance. I truly love you, dear.

Satu persatu perkataan diteliti gadis tersebut. Bulat matanya. Ammar Wafi masih lagi cuba untuk menghubunginya walaupun sudah berkali-kali Arissa menolak lelaki itu. Dia sedar, alasannya untuk putus tidaklah sekuat mana untuk dipercayai Ammar seratus peratus. Dia tidak sanggup untuk menceritakan hal sebenarnya kepada lelaki itu bahawa dia kini sudahpun begelar seorang isteri. Dia kini hak orang lain. Lelaki yang selama ini dicemburui Ammar, sahabat baik gadis itu sendiri, Adrian Zareth. Arissa menekan dahinya yang mulai sakit. Patutkah dia berterus terang dengan Ammar. Tidakkah itu semua terlalu drastik untuk diterima lelaki tersebut? Mampukah Ammar mengerti apa yang sudah berlaku?

It’s over, Ammar. Please leave me alone. We’re done. I’m sorry. Bye.

Sent! Arissa mengeluh buat sekian kalinya. Dia tidak boleh memikirkan Ammar lagi. Dia kini isteri yang sah kepada Adrian Zareth, lelaki yang mendapat restu kedua ibu dan bapa mereka. Lelaki yang patut menjadi dunianya.

            Nombor telefon si suami di dail. Berharap agar panggilannya berjawab. Arissa bangun lalu menuju ke terres suite berkenaan. Pemandangan indah sedikit-sebanyak membantu merelakskan mindanya daripada berterusan kusut. Panggilannya tidak berjawab. Pelbagai persoalan muncul di benak gadis itu. Apa yang tidak kena dengan Adrian. Kenapa dia tidak mahu menjawab panggilan aku? Aku ada buat salah ke dekat dia? Macam tak ada.

Sekali lagi si gadis mengulangi perbuatan yang sama. Dalam beberapa saat akhirnya Adrian menjawab panggilan telefonnya itu. Arissa begitu risau dengan keadaan si pemuda.

“Where are you?” Soalnya lembut.

“Erm.. Dekat mana ya? Library,” balas Adrian.

“Kenapa keluar tadi?”

“Just wanna take some fresh air. Bosanlah asyik terperuk dalam suite aje.”

“Fresh air dalam library?”

Kedengaran Adrian terbatuk kecil. Alamak! Dah salah cakap lagi.

“Ermm.. Yeah. Anyway, ada apa you call I ni?”

“Erm.. Actually macam ni. I’m your wife. Now I’m in our suite. Alone. Where have you  been? Kenapa keluar macam tu aje?” Arissa. Adrian menggosok kepalanya.

“Tak ada apa. Just feeling awkward je dengan keadaan tadi. You  ni kan macam singa betina. Pantang ada benda pelik jadi je mesti nak naik angin. So better I lari dululah sebelum you ketuk kepala I  dengan remote control,” Adrian mengusik gadis tersebut. Tiba-tibe tercetus ketawa besar dari pemuda itu. Arissa rasa panas telinga. Kalau sehari tak kenakan aku tak sah! Selalu je nak mintak kena belasah.

“Baliklah. Let’s have a walk,” Ajak si gadis. Adrian mengangguk. Dia memutuskan talian. Pandangan mata pemuda tersebut redup memandang suasana tempat tersebut. Terbit satu kekesalan di hatinya. Dia dapat melihat dengan jelas nama yang terpampang di skrin Blackberry gadis tersebut tadi. Who’s Sweetheart?

            “Cantikkan permandangan dekat sini?” Adrian mendepakan tangannya sambil menghirup udara segar. Ala ala Jack dalam filem Titanic dah nampaknya. Arissa memandang sahaja gelagat mat salleh celup dihadapannya itu. Rambut pemuda itu ditiup angin. Kacaknya. Tak hairanlah perempuan sanggup berbunuhan untuk memiliki jejaka tersebut. Mata yang tajam dan bercahaya, hidung yang mancung, bibir yang seksi. Semua kriteria jejaka idaman ada padanya.  Tak sia-sia sia bapa pemuda itu menikahi wanita berdarah Spanish. Hasilnya, Adrian Zareth yang tampan dan sensual. Siapa tak ingin lelaki sebegitu?

But sometimes he looks so gay. Duh. Not my type at all.

Adrian memperbetulkan singletnya yang terangkat-angkat ditiup angin. Terpapar six pack miliknya. Bulat mata Arissa saat itu. Air liur ditelannya. Wow. Teringin mahu menyentuhnya. So damn hot!

“What are you looking at?” Adrian tersengih. Dia menyeluk kedua tangannya ke dalam poket short pant khaki miliknya. Dia tahu pasti Arissa tergoda dengan six pack di tubuhnya itu. Perempuan lain turut bereaksi sama seperti yang ditunjukkan Arissa sebentar tadi. Heh, penat tahu nak jaga badan nak bagi seksi macam ni tahu? Rasakan. Meleleh air liur kau, Arissa. Orang lain tak dapat. Last last aku jadi husband kau. Tak teringin ke nak pegang?

“Tak ada apa. You ni apasal perasan sangat? Ingat hot sangat ke?” Memang!

“Tak hot ke macam ni?” Adrian menyelak singletnya, memperlihatkan ketulan yang digilai rata-rata wanita. Arissa segera mengalihkan pandangannya. Tidak mahu membiarkan pemuda itu daripada berterusan mengusiknya. Bimbang dia cair pula.

“Tak payah nak tunjuk sangatlah. Bukan I nak tengok pun..!”

“Tak nak pegang?”

“Dah kalau tengok pun tak nak, inikan pula pegang. Haish. Berlagak!” Arissa memandang kanak-kanak yang sedang berlari berdekatan dengannya. Lebih baik aku pandang budak-budak tu daripada pandang kau, Mr. Not-my type!

            “Oh. Tak teringin ya? Tak pe. Nanti I  bagi perempuan lain pegang. Diorang suka tahu? You je yang tak suka. Perempuan kat luar sana berebut nak sentuh I . You yang dah jadi isteri I, tak nak pun pandang suami you yang kacak bergaya ni kan? What a waste..!” Adrian ketawa. Dia tahu, Arissa pasti sakit hati dengan kata-katanya. Biarlah. Aku suka lihat muncung dia. Macam burung belatuk!

“Alah. Bagi jelah diorang sentuh. Ambil terus pun tak apa. Macam lah I desperate sangat..”

“Tak ke?”

“Hey, watch your words, Mr. Arrogant!” Jari telunjuk tiba-tiba tercegat naik di hadapan wajah Adrian. Amboi, naik angin lagi?

Arissa enggan memperdulikan gurauan Adrian yang makin lama makin menyakitkan hati itu. Dia melangkah menuju ke arah tunggul kayu mati yang berada kira-kira lima puluh meter dari tempatnya berdiri. Adrian memerhatikan gelagat isterinya yang sensitif tak kira masa itu. Dia melabuhkan punggung di atas pasir putih tanpa beralas apa-apa. Ranting kayu dicapainya lalu dipatah-patahkan.

            Who do you think you are? Harap je muka handsome. Perangai ke laut. Tak habis-habis nak bagi aku tension. Mentang-mentang aku jauh dari mama dan papa, hari-hari kau nak buli aku. Ni baru bulan pertama. Hidup setahun dengan kau comfirm masuk hospital bahagia aku nanti. Tak naaaakk..!

Arissa menanggalkan sandal yang bersarung di kakinya lalu dipegangnya. Pasir putih disepak-sepaknya. Kayu-kayu kecil jugak dilayan sebegitu. Anggap sahajalah aku sedang sepak mamat sengal tu. Nah! Rasakan! Aku sepak-sepak kau!

“Aduh!” Arissa. Gadis itu tersepak sesuatu. Itulah! Siapa suruh pandai-pandai nak pasang niat tak elok pada orang! Arissa mencangkung. Kemudiannya, dia terduduk. Darah kelihatan mengalir, bertitisan di atas pasir pantai. Arissa mengangkat kakinya, kelihatan sekeping kaca melekat di kakinya. OMG! Besarnya! Aduhhh! Sakitnya! Banyaknya darah? Arrrhh.. Pening. Nak pitam!

“Adrian! Tolong I! Adriaaaannnn…!!” Panggil Arissa, Adrian segera bergegas.

2 comments:

Unknown at: September 22, 2011 at 4:51 AM said...

hahaha...
sweet2!!

Bintang Asterisk at: September 22, 2011 at 5:37 AM said...

sweet macam fyda. HEHEHE

myfreecopyright.com registered & protected
Transparent Green Star