Kejora Cinta Adrian Part 26

            Rambut lurus Arissa Azzalea diusap lembut. Sesekali Adrian mencium dahi gadis perawan itu. Arissa masih lena diulit mimpi. Jam loceng yang berada di meja kecil bersebelahan katil sudahpun menunjukkan jam empat pagi. Mata Adrian masih tidak dapat dilelapkan walaupun sudah berkali-kali dipejamkan. Si suami memandang wajah ayu gadis itu. Dia tersenyum. Geram melihat bibir mungil isterinya itu. Hatinya sedikit tenang mengenangkan Arissa tidak menghalaunya keluar dari bilik malam ini. Mungkin gadis itu tahu Adrian perlukan teman memandangkan masalah yang menimpanya bertubi-tubi.

Jari-jemari si suami mencuit lembut bibir Arissa. Dia tidak tahu berapa lama lagi dia mampu menahan perasaan terhadap isterinya itu. Semakin lama semakin kuat perasaan sayangnya. Sayang lebih daripada seorang sahabat. Sayang yang mungkin berubah menjadi cinta? Entahlah. Pemuda itu sendiripun tidak tahu. Apa yang dirasakan kini adalah dia mahu Arissa menjadi hak miliknya seorang, tanpa berkongsi dengan orang lain. Tapi dia juga tidak mahu gadis itu rasa seperti dikongkong olehnya.

            Arissa tiba-tiba menggerakkan badannya, membuatkan Adrian berhenti daripada berterusan menyentuh bibir gadis itu. Mungkin tidak selesa barangkali. Gadis itu merapatkan kepalanya ke dada suami. Terdengar setiap denyutan jantung lelaki itu. Perlahan, mata yang tertutup mulai terbuka. Adrian yang menyedari keadaan itu segera menutup matanya, berpura-pura tidur.

“You tidur dah?” Soal Arissa. Adrian tidak membalas, masih memejamkan mata yang tidak mengantuk itu. Dia memasang telinga, mendengar setiap patah perkataan yang keluar dari mulut si isterinya dengan jelas.

“I want us to be a real couple.. Entah kenapa I rasa macam I dah mula sayangkan you sebagai seorang suami..” Perlahan namun masih dapat didengari Adrian. Makin laju degupan jantung si pemuda. Adakah Arissa juga berperasaan sama sepertinya? Arissa menelek wajah kacukan suaminya itu dalam cahaya samar-samar. Jelas kelihatan kacak. Diciumnya leher Adrian lembut. Dia rasa selesa, selamat dalam pelukan Adrian. Mungkin sudah sampai masanya dia bersedia untuk menunaikan tanggungjawabnya terhadap si suami. Gadis itu kemudiannya memejamkan matanya, menyambung kembali tidur yang lena dalam pelukan Adrian Zareth, suaminya.

*    *    *

            “Ryan. Bangunlah… Dah subuh ni. Jom. Kita solat sama-sama ye…”Arissa menyentuh bahu Adrian, mahu menggerakkan suaminya. Adrian membuka matanya yang terasa perit. Sudah subuh ke? Cepat betul masa berlalu. Eh? Betul ke apa yang aku dengar tadi? Arissa kejutkan aku bangun solat subuh?

“Selamat pagi, Rissa..” Sapa Adrian.

“Selamat pagi, Ryan..” Dibalas dengan senyuman paling manis yang pernah pemuda itu lihat. Tiba-tiba terbit rasa bahagia di hati sang pemuda. Inikah perasaan pasangan suami isteri yang sebenarnya?

“You pergi mandi dulu. Lepas ni kita solat sama-sama.” Tutur Arissa. Macam arahan pun ada. Adrian menggeliatkan badannya. Urgghh! Sekejab je dah jam enam pagi. Tak hilang lagi mengantuk ni.

            Si suami bangkit dari pembaringannya. Dia tersenyum. Dalam masa beberapa saat Arissa menghulurkan sesuatu kepadanya. Bulat mata Adrian. Tuala? Aik? Biar betul? Aku masih bermimpi ke ni?

“Nah, towel you.” Arissa.

“Erkk.. Thanks..” Masih tidak percaya.

“Cepatlah. Dah pukul enam lebih dah ni. Lepas tu kita sarapan sama-sama. I  dah siapkan tadi.”

“Am I dreaming or what?”

“Nope!”

“Okay, sayang. Terima kasih ye?”

“For what?”

“For being nice to me although I treat you so bad lately,”Adrian serba salah. Dia memandang isterinya itu dengan pandangan yang sayu. Arissa tersenyum.

            Adrian bangkit lalu melangkah ke pintu keluar, mahu ke kamar mandi di biliknya. Tangannya segera ditarik Arissa. Terkejut pemuda itu sekali lagi. Dia memaling ke arah isterinya yang cantik rupawan itu. 

“Mandi dekat sini ajelah..” Ujar Arissa.

Adrian binggung. Dia masih tidak percaya dengan apa yang baru sahaja didengari telinganya itu. Kini dia sangsi samada dia sudah terjaga ataupun masih melayari dunia mimpi. Indah betul mimpi aku ni!

Arissa menolak perlahan belakang Adrian menuju ke kamar mandi biliknya itu. Adrian hanya menuruti. Wajahnya tidak lekang dari senyuman. Kini matanya tidak lagi mengantuk malah segar bugar dek penangan Arissa.  

*  *  *

            Setelah selesai menunaikan solat subuh, Adrian bersalaman dengan isterinya. Hati rasa tenang. Sebelum ini mana pernah dia imamkan sesiapa. Paling koman pun daddynya sahaja yang menjadi imam. Nasib baik dia masih ingat bagaimana caranya. Terasa bangga dan bahagia. Ini kali pertama dia mengimamkan isterinya dan nampak gayanya pasti dia akan mengulangi ibadah yang sama seperti ini setiap hari. Insyallah. Dia tidak mahu tersesat lagi.

Adrian mengucup dahi si isteri seraya itu wuduk mereka dibatalkan. Arissa bingkas bangun lalu melipat telekung yang membaluti tubuhnya. Dipandangnya Adrian yang kelihatan tenang di situ. Adrian menanggalkan kopiah yang berada di atas kepalanya lalu duduk di atas katil. Gerak-geri si isteri diperhatikan. Lemah lembut sahaja. Nampak perbezaannya dari kebiasaan. Ini bukan lagi Arissa yang sering berada di sudut pandanganku! Ini bukan Arissa yang berhati baran yang aku kenali selama ini.

            “You bukan Arissa Azzalea yang I kenal dulu. Today you look so different,” Adrian memulakan bicara. Arissa memandangnya dengan perasaan hairan. Rambutnya yang berikat dilepaskan berurai. Gadis itu tersenyum buat sekian kalinya.

“Different macam mana tu?”

            “Bukan macam Arissa yang I  kenal. Or I’m still dreaming?” Adrian meraup wajahnya yang cerah itu. Kopiah diletakkan di atas birai katil. Arissa melangkah mendapatkan Adrian. Tangannya dihulurkan kepada Adrian. Adrian kaget. Mungkinkah Arissa mahu berpegangan tangan pula? Pemuda tersebut mencapai tangan si isteri namun sangkaanya meleset sama sekali apabila Arissa ternyata tidak mahu berpegangan tangan malah mencubitnya pula!

“Aduh! Apasal tiba-tiba cubit orang ni? Sakitlah!” Getus Adrian. Dia menggosok-gosok tangannya yang terasa perit dek cubitan kecil Arissa. Kecil-kecil cili padi!

“So sekarang  you rasa macam you sedang bermimpi lagi tak?”

“Ermm.. Yela. Yela. Tak mimpi. Lain kali jangan cubit I  macam ni. Sakit tahu tak?”

Arissa mencebik, mengusik Adrian.

“Padan muka you..!”

Adrian tertawa kecil melihat kerenah isterinya itu. Arissa pelik. Kenapa tiba-tiba pemuda itu ketawa? Dia sedang menyakat pemuda tersebut.

Si suami bangun dan mendapatkan si isteri yang jelita. Terkelip-kelip mata Arissa Azzalea saat Adrian merangkul pinggangnya. Kemudian kedua belah tangan pemuda itu melekap di wajahnya.

“Terima kasih sebab jadi isteri I..” Lembut tutur Adrian Zareth. Entah mengapa saat itu dia benar-benar bersyukur dia dipertemukan dan dijodohkan dengan Arissa Azzalea. Mungkinkah mereka sudah bersedia untuk menempuhi kehidupan rumahtangga seperti suami isteri yang normal?

            “Kenapa nak berterima kasih pulak ni? I  tak ada buat ap..!” Belum sempat Arissa menghabiskan ayatnya, bibir Adrian melekap di bibirnya. Terpaku si gadis dengan tindakan spontan Adrian. Beberapa saat kemudian pemuda itu meleraikan pautan bibirnya itu. “Sorry. I just can’t help myself. You are way too cute..” Adrian menundukkan wajahnya. Tidak percaya yang dia baru sahaja mencium gadis tersebut. Arissa gugup. Kenapa hari itu dia tidak menolak ciuman Adrian? Adakah dia sudah jatuh cinta kepada suaminya itu?

2 comments:

Unknown at: September 18, 2011 at 3:21 AM said...

waaaa....
sooo sweet...
biarlah lepas ni trus bhagia ye...
nice story..

Bintang Asterisk at: September 18, 2011 at 6:37 AM said...

Thehehe. Thengkaseh sayangs. You are ohsem!

myfreecopyright.com registered & protected
Transparent Green Star