Kejora Cinta Adrian Part 22

            “Rissa! I’m home…” Adrian sebaik sahaja tiba di muka pintu. Dikerlingnya jam yang berada di dinding. Sudah menunjukkan jam sepuluh malam. Terasa lembik badannya apabila terpaksa bekerja seharian. Sudah hampir dua minggu bercuti, rasa lemah pula badannya. Pemuda itu melonggarkan tali leher dan kemudian mencabutnya lalu dicampakkan ke atas meja. Sudah tidak larat rasanya badan. Kalau diikutkan hati mahu sahaja dia tidur terus di atas lantai sewaktu tiba di rumah.

            Butang-butang kemeja dibuka. Pemuda itu segera memanjat anak tangga menuju ke kamarnya. Terasa seperti mendaki Gunung Averest letihnya saat itu. Arissa tidak kelihatan. Adrian memandang sekeliling. Ah lantak kau lah. Aku dah letih dan aku nak tidur. Malas nak mandi mandi segala.

Sesampainya di kamar tidur, pemuda itu menanggalkan kot hitam elegan yang tersarung di tubuhnya sejak pagi tadi. Kot tersebut dicampakkan di atas lantai. Adrian segera menghempaskan diri di atas katil empuk.

            Inilah nikmat dunia. Dapat baring atas katil kesayanganku. Selesanya…!

Dalam masa beberapa saat, Adrian terus terlelap. Mana tidaknya, awal pagi sudah ke Klang. Setelah hampir empat jam berada di sana, dia harus bergegas ke Hotel Hilton KL pula untuk mesyuarat bersama klien dari Los Angeles. Sebaik sahaja habis mesyuarat, dia harus balik ke syarikat untuk mesyuarat tergempar dan membentangkan proposal yang diminta bapanya. Hampir pukul enam mesyuarat tersebut tamat dilangsungkan. Bermula dari pukul tujuh sehingga sembilan dia terpaksa over-time untuk persediaan proposal yang bakal dibentangkan esok ketika appointmentnya dengan Albert Stinson dari Densan Shipping Co.

            Arissa menyarungkan tubuhnya dengan sehelai tuala pink susu. Cuaca malam begitu panas, dia terpaksa mandi buat kali keduanya malam itu. Gadis itu membuka pintu kamar mandi dan menuju ke almari pakaian. Tiba-tiba dia terpandang sesuatu di atas lantai. Dicapainya kot hitam itu dengan wajah yang pelik. Bila masa pulak ada kot ni dekat sini?

Arissa Azzalea memandang tubuh yang tersadai di atas katilnya. Tersentap jantungnya saat itu. Dia menjerit. Adrian yang sedang enak dibuai mimpi terjaga.

            “What? What happen?” Pemuda mamai itu segera  mengangkat wajahnya. Matanya terbuka sedikit sahaja. Dia memandang keadaan sekeliling yang kelihatan kabur. Beberapa saat kemudian kepala dilabuhkan semula dan pemuda itu menyambung kembali mimpinya. Arissa segera berlari anak menuju ke arah suaminya itu. Dia lantas mengejutkan pemuda itu.

            “Hey, bangunlah. Tidur dalam bilik you lah!”Arissa menggoncangkan badan Adrian yang sudah lembik itu. Adrian tidak bergerak-gerak. Gadis itu tidak berputus asa lalu ditampar-tamparnya belakang pemuda yang sedang tidur melentang itu. Adrian bergerak sedikit dan kemudiannya terus seperti tadi.

“Bangunlah you..!” Arissa menolak tubuh melentang Adrian. Dia mahu Adrian bangun. Adrian sengaja mahu mengusiknya, fikir gadis tersebut. Adrian rasa tidak selesa dengan suara Arissa lalu dia mencapai bantal untuk menutup telinganya. Makin marah si gadis dibuatnya. Dia menarik bantal tersebut lalu dicampakkan ke lantai. Dia berterusan menggerakkan pemuda yang keletihan itu.

            Oh pandai pura-pura tidur ye? Sekarang kita tengok siapa yang akan mengalah. Aku ke kau! Sedap-sedap je nak baring atas katil aku yang wangi ni dengan badan kau yang berpeluh-peluh ni!

Arissa menarik tangan Adrian yang masih enggan bangun. Pemuda itu masih tidak membuka matanya yang sangat pedih itu. Dia menguap dan menggeliat. Tanpa disangka Adrian, Arissa yang sibuk menariknya tiba-tiba tergelincir lalu jatuh ke atas badannya yang tidak beralas.

            Sejuknya. Selesaaa..!

“Adrian!!! Bangun!!!”Teriakan Arissa membuatkan pemuda itu tersentak. Mata yang mengantuk tiba-tiba jadi segar. Dipandangnya Arissa yang berada di atas badannya. Adrian blur sebentar.Sesaat kemudian dia terbeliak.

            “Rissa?? Apa you buat atas I  ni? OMG!!! Kenapa you tak pakai baju ni?? Astaghfirullahazim, Arissa Azzalea!! Kenapa??” Adrian lantas menolak tubuh gadis berkenaan. Arissa memandang badannya. Tualanya sudah terloreh! Adrian telah nampak tubuh badannya tanpa seurat benang itu! “Adriaaannnnnnn..!!!!!!!!!”

            Adrian segera mencampakkan comforter di kakinya ke arah Arissa Azzalea bagi menutupi badannya yang nyata terdedah. Pemuda itu menelan air liurnya. Kalaulah imannya tidak kuat pasti sesuatu bakal terjadi di antara mereka berdua. Namun dia tahu, Arissa tidak berhak diperlakukan sebegitu rupa. Sabar!

            Apa yang aku dah buat ni? Ya Allah. Maafkan aku, Arissa!

Adrian mengelus rambutnya berkali-kali. Peluh menitis. Terbit rasa menyesal saat itu. Dia keletihan sehingga tidak ingat gadis itu sedang berada di biliknya. Dipandangnya Arissa Azzalea yang terduduk di atas lantai sambil membaluti tubuhnya dengan comforter yang dilemparkannya tadi. Gadis itu menangis!

“Apa yang you cuba buat tadi, Arissa? You sendiri cakap yang you belum bersedia untuk semua ni,” Adrian berdehem. Dia risau Arissa rasa kecewa dengan tindakan spontannya tadi. Arissa tidak membalas kata-kata Adrian sebaliknya menangis dengan lebih kuat. Serba salah Adrian dibuatnya saat itu.

            “You..! Janganlah nangis. Erkk. Okay. Okay. Kalau itu yang you mahu, okay. Jom. Bangun ye. Maafkan I  sebab menolak keinginan you tadi..”Pujuk Adrian. Difikirnya Arissa mahu bersamanya. Dia menarik lengan Arissa dengan lembut.

“You dah hilang akal ke Adrian!!”Teriak Arissa dengan marah sekali. Terkedu Adrian dibuatnya., Pemuda itu binggung. Macam mana Arissa boleh berada di atasnya dengan tiba-tiba? Mahu bermesraan dengannya kah? Tapi kenapa tiba-tiba teriak-teriak macam orang hilang akal pula?

            “What..?”

“You sengaja kan rancang semua ni?!” Bentak Arissa. Panas telinga Adrian dibuatnya. Sudahlah badan letih, Arissa pula dah macam orang gila menjerit-jerit tak tentu pasal. Sakit hati bertambah. Jari telunjuknya dituding tepat.

“Hey! Dengar ni okay! Sejahat-jahat I, I tak akan berniat jahat pada you. I  tak akan perangkap you untuk puaskan diri I! Even though kita sah suami isteri but still, I tak akan usik you! Satisfied? Uh! Unbelievable! Urggh!”Adrian seraya itu beredar dari bilik tersebut. Pintu dihempas kuat sehingga bergema sampai ke bawah.

            Sedu-sedan Arissa dibuatnya. Tiba-tiba Adrian menaikkan suaranya. Padahal si gadis merasakan itu bukan salahnya. Adrian yang entah datang dari mana tiba-tiba hinggap di katilnya Macam lalat. Dahlah kejut tak nak bangun, kemudian buat jatuh pula anak gadis itu. Ada ke patut Adrian fikir Arissa mahu berasmara dengannya? Memang tak logik. Gadis itu sudahlah tidak punya perasaan terhadapnya, tak kanlah mahu melakukan perbuatan yang tak diredhainya pula? Tak pasal-pasal Adrian cuci mata memandang  free show tubuh gebu miliknya. Arissa rasa malu yang amat. Bagaikan mahu koyak kulit mukanya. Selama ini dia mempertahankan maruah dirinya. Tak sangka hanya kerana beberapa saat Adrian meragutnya dengan mudah. Tak kisahlah suami isteri sekalipun. Adrian masih tidak berhak ke atasnya, fikir gadis tersebut. Air mata disekanya. Gadis itu bangun dan segera menuju ke arah almari pakaian sambil mulut terkumat-kamit memaki hamun Adrian.

            Adrian mencabut seluar dan kemejanya yang terbuka. Hanya tinggal sehelai boxer yang melekat di tubuhnya. Adrian masuk ke dalam tandas bilik tetamu yang kini sudah jadi penempatan tetapnya. Pemuda itu membasahkan wajahnya yang terasa panas. Rasa marah membara di hatinya saat itu. Ada ke patut Arissa menuduhnya sedemikian? Tak patut!

What on that girl mind? Duh! Who did she think I am? A pervert? Although body  dia memang cantik, aku tak ada lah merewang sampai nak buat benda macam tu. Tiba-tiba je naked atas badan aku masa aku sedar. Apa patut aku fikir selain tu?

Adrian memandang wajahnya yang keletihan di cermin. Matanya kuyu. Senyuman terukir sejenak. Kemudian pemuda tersebut ketawa kecil.

Arissa tu, mesti tu kali pertama ada lelaki tengok badan dia. Tu yang macam kena hysteria aku tengok. Alah. Aku ni pun bukan orang lain. Suami dia jugak kan? Halal untuk dia. Dia kena biasakan diri lah.

            Adrian kemudiannya mengesat wajahnya dengan tuala muka yang tersedia. Geli hatinya melihat Arissa yang panik macam sedang menaiki kapal terbang yang bakal terhempas dalam beberapa saat. Pemuda itu melangkah keluar namun tak sangka kakinya tergelincir lalu dia tersungkur. Terhentak pinggangnya.

“Aduuuuhh..! Sakit pinggang aku..!” Itulah! Mulut jahat lagi! Dah dapat balasan!


0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected
Transparent Green Star