Kejora Cinta Adrian Part 17

            Berkali-kali Ammar Wafi cuba menghubungi si gadis, Arissa Azzalea namun panggilannya tidak berjawab. Pemuda itu rasa resah. Entah kenapa dia berasa tidak senang hati. Ada sesuatukah yang terjadi kepada gadis itu? Adakah gadis itu telah bersama dengan Adrian? Adakah dia baik-baik sahaja?

Sekali lagi, Ammar Wafi cuba mendail nombor telefon bekas kekasihnya Arissa. Success! Panggilannya akhirnya berjawab.

“Sayang! At last awak nak jawab jugak call saya..!” Ammar dengan nada yang penuh bersemangat. Tiada balasan dari penerima. Ammar kaget. Kenapa Arissa tidak mahu membalas kata-katanya? Marah?

            “I am so sorry. Janganlah diam macam ni. Dear, I miss you so much..!”

“Siapa kau?” Kedengaran suara kasar seorang lelaki. Ammar termanggu sendirian.

“Siapa kau dan apa kaitan kau dengan wife aku? Kau tak tahu ke yang dia dah bersuami? Apa dear? Apa miss you, miss you semua ni? Nak mati ke?” Adrian dengan nada suara yang agak tinggi. Dia tidak suka Arissa curang di belakangnya walaupun hati mereka tidak saling menyintai. Baginya, isteri adalah isteri. Perbuatan sebegini hanya mengundang dosa. Derhaka namanya tu!

“Aku..!”Ammar memperbetulkan suaranya. Risau jika di cam Adrian. Masalah!

“Kau apa?? Dengar sini ya. Dengar betul-betul! Arissa Azzalea tu, dia wife aku. Aku tak kisahlah kau ni siapa, sweetheart ke, honey bunny ke. Apa yang aku minta sekarang, respect aku. Dia dah bersuami. Apa pun hubungan korang, aku minta hentikan sekarang jugak. Faham??” Amaran daripada Adrian. Ammar terpaku mendengarnya. Dia tidak menjawab apa-apa. Pemuda itu segera memutuskan talian. Tidak sanggup bertaki mulut dengan sahabatnya sendiri.

            Ammar, Ammar. Arissa sudah ada suami. Buat apa kau nak ganggu dia lagi. Adrian tu kawan kau. Takkan kau nak porak-perandakan rumah tangga dia? Adrian, Arissa. Maafkan aku. Aku akan cuba kawal perasaan aku. Maafkan aku. Aku tak bermaksud nak menggoyahkan hubungan korang berdua. Aku akan undur diri, cuma berikan aku sedikit masa lagi untuk mengubat kesakitanku ini. Maaf..!

            Adrian memandang skrin Blackberry Arissa. Hatinya rasa panas. Tak sangka Arissa masih menyimpan kekasih walaupun sudah berkahwin dengannya. Nombor telefon pemuda itu segera dipadamkan daripada memori. Biar Arissa tak dapat contact mamat tu! Terdetik juga hatinya untuk melihat foto-foto yang berada di gallery barangan hak milik Arissa itu. Mana tahu ada gambar ‘sweetheart’ gadis itu di dalamnya. Perasaan ingin tahu menerpa ke dalam sanubari. Jealouskah aku?

Jari-jemari ligat menekan butang yang tersedia. Mahu mengorek rahsia gadis tersebut. Entah sejak bila pemuda itu pandai menyelongkar hak milik orang lain, dia pun tidak tahu. Mungkin kerana rasa ingin tahu berbaur cemburu mula terbit di hati. Iyelah suami mana tak bengang kalau isteri dia ada lelaki lain?

“What are you doing with my BB?” Soal Arissa. Gadis itu terhincut-hincut keluar dari bilik rawatan di klinik swasta yang dihantar Adrian sebentar tadi. Adrian segera menekan butang ‘cancel’. Nasib baik sempat cover!

“Main game. Bosan tunggu you.”

“Game apa?” Arissa mulai curiga. Dia tidak suka jika seseorang menggunakan harta bendanya tanpa meminta izin terlebih dahulu. Handphone tersebut bertukar tangan. Adrian tersengih.

“So, how about your feet?” Adrian cuba mengubah topik. Arissa menjulurkan kaki kanannya yang berbalut dengan bandage. Adrian membongkok, cuba melihat kaki gadis tersebut. Ditekannya bandage yang membaluti kaki gadis tersebut dengan hujung jari telunjuknya. Arissa segera mengaduh. Sakitlah, pandai!

            “You boleh jalan tak ni?” Soal Adrian. Arissa mendiamkan diri. Dia cuba melangkah namun, setiap langkahnya pasti kedengaran suara mengaduh. Pemuda tersebut tersenyum. Tengok, dah sakit pun masih keras kepala. Perlahan, dia menghampiri isterinya. Diangkatnya gadis tersebut. Susah sangat nak berjalan ya? Meh, Mr. Kind and lovable sedia membantu. Didukungnya gadis tersebut. Naik segan Arissa apabila mata-mata disekeliling melekap pada drama yang terjadi di antara mereka berdua. Adrian memang bermuka tebal. Tak pernah nak rasa malu. Arissa menutup mukanya sehingga sampai ke kereta. Ini kali pertama dia didukung oleh seorang lelaki. Terasa janggal yang amat.

            “Malam ni tak payah keluar. Duduk dalam suite je. Rehat.” Kata-kata Adrian lebih menjurus kepada arahan. Arissa terkumat-kamit mulutnya, meniru kata-kata si suami. Sebab kaulah kaki aku ni sakit tahu?

“Tengok, orang dah cakap elok-elok pun dia tak nak dengar,”Adrian masih lagi menggunakan atonansi suara yang sama. Si isteri memandang wajah pemuda tersebut. Apa tak kena dengan mamat ni? Apasal serius semacam je? Aku ada buat salah ke?

“Adrian.”

“Apa?”

“What wrong with you?” Soalnya dengan penuh tanda tanya. Adrian tidak menjawab sebaliknya dia sibuk membelek surat khabar yang berada di tangannya sejak tadi. Pemuda itu berwajah selamba, dalam hatinya sedang memberontak. Mahu sahaja ditanya siapa sweetheart yang asyik menghubungi gadis tersebut. Kenapa Arissa bilang dia tidak mempunyai sesiapa sewaktu ditanya ibu bapanya dahulu? Terasa mahu menyiat satu demi satu surat khabar ditangannya.

“Adrian.”

“Apa?”

“I nak makan ice-cream.”

“Go and get it by yourself.”

“Fine!”Arissa bangun dari pembaringannya. Dia mencapai pursenya yang berada bersebelahan. Taknak tolong sudah! Aku boleh pergi sendirilah! Jerk!

Adrian mengerling sekilas Arissa yang terhincut-hincut di hadapannya. Comel betul perangai! Cepat benar emosi. Datang bulan ke minah ni? Pantang salah cakap mesti naik angin. Emo!

            Si suami meletakkan surat khabar di atas meja solek yan berdekatan. Dia menghampiri Arissa yang tak habis-habis merungut. Pinggang gadis tersebut dipegangnya. Sekali lagi pemuda itu mendukung si gadis yang tak berat mana itu.

            “Lepaslah. I nak keluar!”Arissa meronta-ronta. Dia tidak mahu bersentuhan dengan si suami. Menyampah. Ada je cara nak buat orang emosi! Pshyco!!

Adrian membawanya ke katil semula. Arissa dipeluk kuat-kuat bagi mengelakkan gadis tersebut daripada mencakar wajah tampannya. Arissa cuba melepaskan diri. Seorang gadis yang keras kepala. Semua nak ikut katanya sahaja.

“I dah cakap kan. Rehat dan tak payah keluar.” Urghh! Apasal asyik kena dukung minah ni aje?

“Bukan you sendiri yang cakap, ‘go and get it by yourself’ tadi??” Arissa mula geram. Cakap macam keling! Arghh! Geram! Mental breakdown aku dibuatnya! Nah rasakan! Arissa mengucar-kacirkan rambut Adrian yang disikat rapi. Habis bersepah kelihatannya. Macam berus jamban. Puas hati!

“Stop!!”

“Lepaskan I sekarang. Argghhh! Stressnya akuuuu…!!!”

Adrian mencampakkan si isteri di atas katil. Terpinga-pinga Arissa ketika itu. Dia segera mengemaskan rambutnya yang sudah kusut masai. Amboi campak aku macam aku ni bola ke apa? Nasib baik tak patah tulang punggung aku ni! Kasar betul mamat ni. Nasib baiklah kaki aku ni sakit kalau tak aku terajang kau laju-laju macam Goku dalam anime Dragon Ball tu!

“Dah puas dah?!” Kasar kedengaran suara Adrian ketika itu.

“Puas apa?? Suka-suka hati je campak orang!”

“You tu yang asyik memekak! Sakit telinga tahu tak??”

“Dah kalau tak nak dengar tu tutup je telinga you tu!!” Arissa naik angin. Adrian menghampirinya. Tangannya mencapai kepala si gadis.

“Apa kata you yang tutup mulut tu?” Lantas dia mendorong leher dan mengucup bibir Arissa. Bulat mata Arissa saat itu. Terkejut dengan perbuatan si suami. Adrian memanjat ke atas katil. Ditolaknya gadis itu perlahan,sampai belakangnya bersentuhan dengan bantal di kepala katil. Bibir masih berkunci. Mata tertutup.

1 comments:

Unknown at: October 7, 2011 at 4:47 PM said...

haha pndy je ryan ambik kesempatan rk.

myfreecopyright.com registered & protected
Transparent Green Star